Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 12 februarie 2014

OMAGIU PENTRU O LECTIE! LA MULTI ANI MAESTRE, DAN PURIC!

Azi este ziua lui Dan Puric!

Viața mi-a dat șansa să fiu, un moment, alături de maestrul Dan Puric. Cum ?  Cu ocazia zilei Alteței Regale Pricipele Radu, mare majoritate a sportivilor care au prezentat o demostratie de karate tradițional au fost de la Ploiești. Printre cei care erau alături de familia regală era și maestrul Dan Puric. I-a plăcut, ne-a lăudat și la petrecerea de seara de la Palatul Elisabeta, ne-a invitat la Teatrul Național sa asistăm la o lectie a dânsului. Și dacă-mi amintesc bine ne-a oferit și bilete la spectacolul Don Quijote. După spectacol, a doua sau a treia zi l-am sunat și i-am mulțumit. Atunci ne-a făcut invitația pentru vizita la National. Cum a fost specolul : UNIC! Am simțit că fac parte din el.
Ceea ce m-a impresionat a fost faptul că ne-a întâmpinat personal la intrarea din spatele teatrului . Sincer, mă așteptam să trimită pe cineva, să ne conducă la dînsul. Apoi, în liftul care cobora, ne-a spus un banc cu cunocutul umor(despre vecinii noștrii de la răsărit). A avut și o scurtă convorbire de pe telefonul meu cu sensei Dan Stuparu căruia i-a spus să nu fie ingrijorat pentru că are cu noi o întâlnire „soft” și nu una „hard”.
Ajungând la locul unde mai bine de 50 de tineri îl asteptau, am luat loc împreună pe o margine de beton. Noi, în stânga maestrului. Avuseseră de pregătit o tema de pantomima (firesc nu?) : ...cum să mimeze tragerea unei sfori, a unei funii...dar nu numai atât. Se pare că puteau prezenta și orice altceva pregătiseră.
Maestrul mi-a spus: ...sunt niște tineri absolut extraordinari...un vis, niște genii,niște minuni...toate aceste superlative puse unul lângă altul întărind sentimentul de zbor pe care îl trăia și pe care ni l-a transmis aproape instantaneu.  Și toate acestea venind de un Om care se purta natural, normal, prietenos, fără a da vreo notă de superioritate. Pentru mine, paradoxal. 
Cred că a demostrat dânsul un pic, scuzându-se că plecă de lângă mine...apoi a spus pe un ton vesel, jovial, plin de curiozitate...- cine incepe...sau ceva de genul...
Au fost mai multe demonstrații..dar una ne-a atras atenția tuturor. Un tânar, cu mâinile înmănușate, a spus o poveste de iubire cu mâinile. Despre în-drăgostire și nu despre dragoste, despre dominație, după actul căsătoriei, despre suferință, despre egoism-ul distructiv, despre fericitul moment când cel care chinuia a înteles ce face și l-a eliberat pe celalalt. Aplauze, multe, multe, multe aplauze. L-am privit pe omul de lângă mine..se bucura, se bucura. Apoi am îndraznit să fac  remarca la adresa specolului Don Quijote. Am spus...maestre, am remarcat punerea în evidență a relației filiale dintre Don Quijote și Sancho Panza. Dânsul, mirat un pic a zis :...cum așa? Păi, am continuat eu...cine oare  se mai sacrifică așa ca Sancho Panza, decât un tată care-și iubeste fiul. Am zis...oare de unde mi-o fi venit acest sentiment? El : - cum de unde?...din esența spectacolului! I-a plăcut...
Apoi am vizionat un "moment" în care Discordia intră între El ți Ea. Discordia era reprezentată de o fată care executa un Taolu cu sabia(lupta reală cu adversari imaginari)...și cum poate să se integreze un exercițiu marțial într-un spectacol de asemenea nivel. Mi-a plăcut acestă transigurare.
Atunci când atmosfera, vibrația clipei scadea ca intensitate, maestrul intervenea povestind ceva...și imediat revenea entuziasmul( en-theos).
Ne-a propus să introducem demostrația nostră de karate într-un proiect de-al dânsului. Nu s-a concretizat, nu din cauza mea, nici din cauza maestrului, ci alte cauze pe care prefer să nu le amintesc.
Lângă mine a stat fiul meu Alexandru. Pe stradă, când ne întorceam spre casă, a zis...ce om extraordinar!
Am rămas cu o stare...de zbor. Am luat o lecție...cum să ajung la inima tinerilor, cum să mă port cu ei, să înteleg că ei sunt mai valoroși ca noi, ca potențial...și că fericirea oricărui maestru este realizarea și împlinirea discipolului. Să-i tratez cu respect și că acolo în forul meu interior să le fiu recunoscător că vor să învețe de la mine. M-a făcut să înțeleg că numai în starea de entuziams, chiar dacă facem efort până la epuizare, poate să se producă minunea care suntem. M-a învățat despre grija de stare. Dar lung este propriul drum și greu de găsit ceea ce am zărit pentru o clipă. Important este să nu uit.

LA MULTI DRAGĂ MAESTRE DAN PURIC!


Aurelian Nicolae

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu