Totalul afișărilor de pagină

luni, 16 mai 2011

Jazz și Karate - Karate și Jazz


Am luat un bon de ordine de la reprezentanța Vodafone...și aștept ordine ?...nuuuuuuu, îmi aștept rândul ! De ce ?... findcă am uitat telefonul în iarba în care am alergat , de găsit nu l-am mai găsit, am blocat cartela veche și acum aștept să primesc alta, evident cu același număr.
Dar cum eu nu am astâmpăr , am ieșit pe stradă și am început să caut ceva...ce ? Și spre surprinderea mea am dat cu ochii de un afiș care prezenta Festivalul de Jazz de la Ploiești, ediția VI-a. http://www.teatruploiesti.ro/nou/index.php?page=jazz&year=2011
Și cum sunt convins că NLP-ul (programarea neuro-lingvistică) de care se tot vorbește , se întâmplă de când lumea, am luat bilete pentru toate cele 3 seri ale festivalului.
Dar poate vă întrebați/mirați ce legătură are NLP-ul cu Jazz-ul și cu Karate-ul ...?
Am reușit să merg la Festival sâmbătă și duminică seara cu Alexander ( my son ) ...vinerea seara , ca de obicei eu sunt in dojo, a mers doar Alex cu o delicată ea ( nu pot să spun mai mult).
Duminică , în timpul show-ului oferit de fantasticul Band din Cuba, Afro-Cuban Messengers condus de Chucho Valdes (http://www.youtube.com/watch?v=htUtBA74M6Q) , mintea mea a reacționat , s-a deblocat , și a început un joc condus de o ideie mai veche de-a mea.
În încercarea mea de a-i trece dincolo de bariera fizică pe cei care-mi sunt aproape în dojo, de multe ori am comparat kata cu un tablou de o cromatică exceptională, am comparat kata cu o melodie care este matematică pură și totuși suprema exprimare se face prin muzică.
Dacă vreți să vă convingeți vă invit la o lectură atentă a romanului „Jocul cu Mărgelele de Sticlă” a lui Herman Hesse. Un Festival care celebra capacitatea omului de a transpune literatura în matematică, matematica în fizică, istoria în literatură, pentru ca în final totul să se tranforme in muzică.
Pentru mine tehnica din kata este atingerea corzii, bătaia tobei cu mâna, apăsarea clapei... iar timpul de după este ascultarea sunetului, vibrația, pregătirea conexiunii cu următoarea atingerei. Shin-gi–tai ( Inima-tehnică-corp) , o unitate regăsită oriunde se sparge bariera virtualității fizice și se trece în planul afectiv-tranformator.
Accelerația și decelerația, tăria și moliciunea, formele variate, respirația, conexiunea kami-tanden , zanshin-ul ( în cultura orientală) , trezvia ( la ortodocși) , ascultatea liniștii din spatele sunetului este legătura conștientă cu solul pe care se produce tehnica-din-tehnică, fără imixtiunea gândului care ne fură timpul, dezvoltând o meditație dinamică.
Din păcate, timpul de studiu limitat, obiectivele materiale, căutarea bucuriei superficiale, ne duce doar la perceperea tehnicii, tendința fiind aceea de a asculta muzică tare, cât mai tare, un fel de culturism zgomotos, sau cum îi spun eu de multe ori culturism-karate.
Am acest gând de a face o încercare sau mai multe, de a pune un kata pe note muzicale. Apoi aș folosi 2 sau 3 instrumente. Faza următoare ar fi cele 5 heian-uri împreună ... mergând îndrăneț până la o mică simfonie a karate-ului.
Kata și muzică, muzică și kata , iată un domeniu ne-explorat...muzica din kata. Sunetele care ne mișcă...cuvintele care dau sens, exprimarea corporală pe fondul Liniștii. Ascultă linistea dintre picăturile de apă care cad pe o frunză. Să aveți Liniște !

Cu drag,
Aurelian

2 comentarii:

  1. Trebuie gasita muzica potrivita care sa faca si pe ceilalti sa vibreze in interiorul lor. Unii au ureche muzicala, si atunci prind repede ritmul, altii nu, sau altii percep alt tip de muzica.

    Interesanta idee: armonizarea sufletului cu trupul si cu ... ratiunea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Trebuie gasita muzica potrivita care sa-i faca pe fiecare sa simta ritmurile.
    E interesanta combinatia si cu siguranta trebuie testata.

    O zi buna,
    N.D.

    RăspundețiȘtergere