Totalul afișărilor de pagină

luni, 7 februarie 2011

CUM SĂ-ȚI ÎNVINGI ADVERSARUL


CUM SA-TI INVINGI ADVERSARUL

De Avi Rokah
http://avirokahkarate.blogspot.com/

Cu siguranta cel mai greu de atins obiectiv nu este tehnica insasi, ci propria noastra minte, cum sa ne lasam pe noi insine in pace si sa dam voie potentialelor abilitati sa se exprime, cu alte cuvinte cum sa ne pastram mintea in starea ei naturala.
Dupa campionatul national din Chicago, l-am intrebat pe Sensei Nishiama cum de inca mai devin nervos in competitie dupa atatia ani, si mi-a raspuns ca aceasta e cea mai mare problema pe care au intampinat-o multe generatii de samurai, si ca ne-au transmis raspunsul, si anume disciplina, disciplina care construieste increderea, increderea care aduce stabilitatea emotiilor.
Urmatoarea intrebare a fost desigur "dar Sensei, in ultimii 15 ani n-am lipsit nici o zi de la antrenament, nu e aceasta disciplina?". "Ba da", a raspuns el, "dar disciplina inseamna de asemenea si a te asigura ca in dojo-ul tau nimeni nu-si arunca centura dupa antrenament si ca toata lumea pastreaza manierele specifice din dojo, si a-ti mentine postura corecta in viata de zi cu zi, chiar si cand esti obosit".
Cateva saptamani mai tarziu la Campionatul Pan American am primit o alta lectie importanta. Dupa prima zi Sensei a venit si mi-a zis: "Doar bucura-te de competitie, ca si cum ei ar fi elevii tai". Aceste cuvinte m-au lovit ca un ciocan, pentru ca sa ma bucur de competitie era ultimul lucru la care ma puteam gandi in acel stres in care eram.
Dintr-o data am inteles ce insemnau aceste cuvinte incredibile, insemnau multe carti de filosofie, insemnau sa renunti la tine insuti, sa dai drumul egoului tau, sa-ti dai tie voie sa fi, fara a interfera cu tine, insemnau ca eu creasem tot acel stres nenecesar.
In a 2-a zi de competitie Sensei a venit la mine din nou inainte de meciul final impotriva Argentinei si mi-a spus: "Nu te gandi sa castigi sau sa pierzi, doar lupta puternic". Intr-un moment m-am simtit complet relaxat si increzator, ce cuvinte magice, nu mi-am mai facut griji si vroiam doar sa ma duc sa lupt, iar meciul impotriva fostului campion, Gomez din Argentina, a fost bun. Am manipulat infruntarea si am avut control complet.
Echipa SUA condusa de Avi ca si capitan de echipa a ocupat primul loc la Campionatul Mondial din Italia in 94' si locul doi in Campionatul Pan American din Argentina in 95'.

(Preluare dupa TMAC Times din Ianuarie 96')

Traducere de Nicolae Alexandru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu