Totalul afișărilor de pagină

duminică, 27 februarie 2011

KARATE CONPET -PETROLUL SI NOII UCENICI


PREMIERĂ - UCENICI BAT LA UȘA KARATE-ULUI TRADITIONAL

Vineri, 25 februarie 2011, am avut oaspeti în secția de karate tradițional ! Oaspeții noștri au fost elevii clasei a II-a de la Școala Generală „Sf. Vineri” Ploiești, care au fost însoțiți de d-na învățătoare Cornelia Ungureanu. Acțiunea noastră se înscrie pe linia unui program de prezentare a karate-ul tradițional în cadrul școlilor din Ploiești pentru copii de vârstă școlară din clasele primare.
Vineri , am luat copii de la școală cu microbuzul Clubului Sportiv Petrolul și ne-am deplasat la Baza Sportivă Conpet 2 ( fostă Voința) , unde după prezentarea trofeelor cucerite de sportivii de la performanță , am efectuat împreună un antrenament de karate. Antrenamentul, spre surpriza tuturor, a început afară, cu TESTUL DE CURAJ , 5 minute de jogging și deplasare prin zăpadă în SIR INDIAN, fiecare copil trebuind să calce pe urma celui din față , beneficiind de zăpada proaspăt căzută. Laura Severfi , multipla noastră campionă, conducându-i și fiind deschizător de drumuri prin zăpadă și prin karate. Apoi , dupa imortalizarea rapidă a acestor momente, am urcat în DOJO, și a început antrenamentul propriu-zis. Nu a lipsit ceremonia de început (ritsurei) specifică și îndemnul onegaishimas ! Am lucrat foarte mult cu partener, adaptând tehnicile de karate pentru nivelul și vârsta copiilor prezenți, și apoi transformându-le în exerciții aplicative accesibile.
Ceea ce a atras foarte mult și a întrunit aprobarea tuturor au fost exercițiile pe perna de antrenament.
Am încercat să promovam principiile din artele marțiale și care sunt ușor de reținut de copii : 1) dojo- loc pentru liniște 2) ho-shin – lucrează cu hotărâre 3) onegaishimas – vă rog să mă ajutați ! 4) kata – continuitatea versus discontinuitate
La final am executat împreuna Taikioku Shidan ( copilul kata ) , reprezentând o luptă reală cu adversari imaginari.
Antrenamentul s-a încheiat cu arigato gozaimas (vă mulțumesc că m-ați ajutat la antrenament) și ritsurei !
De asemenea am prezentat copiilor ideea de a-și cunoaște după nume și nu numai, străbunicii, bunicii, părinții...așa cum în artele marțiale se cunoaște linia maestrilor care au transmis până la noi karate-ul.
Le-am promis că o să-i mai aduc la club , ocazie cu care sportivii avansați le va face o demonstrație, iar la vară , în vacanța mare, sunt invitații nostri la antrenamente.
Spre finalul antrenamentului au fost prezenți în sală și câțiva părinți care și-au văzut copiii fericiți în urma efortului depus.
Copiii au primit câte o ciocolățică și o broșură cu o mică istorie a karate-ului, o prezentare a secției noastre, câteva îndemnuri pentru micii ucenici și o poezie aparținând lui sensei Ghichin Funakoshi :

Pe insula scăldată de Soarele Sudului,
ARTA MAINII GOALE a coborât din CER.
Îmi este teama să nu se piardă,
Cine o va face să supravietuiască si să se dezvolte ?
În faţa ...CERULUI ALBASTRU...eu mă angajez !
Gichin Funakoshi

Câteva Sfaturi pentru Ucenicul în Arte Marțiale

• Să ai ca limită lipsa oricărei limite și nemărginirea ca margine

• Nici cel mai mare maestru nu-l poate învăța ceva pe elevul care nu vrea să învete.

• Ascultă-ți profesorul și ai încredere în el.

• Lasă-ți părerile tale deoparte și exersează cu convingere și răbdare.

• Fii perseverent! Este esențial pentru cel care învată Karate. Nu lipsi de la antrenamente decât în cazuri foarte serioase.

• Chiar dacă ți se pare că nu ai reusit....continuă...efortul te va schimba, schimbând și propriul orizont!



Cu stimă,
Aurelian Nicolae

5 comentarii:

  1. mult succes maestre sa ridici aceste vlastare cat mai sus

    RăspundețiȘtergere
  2. Continuati ceea ce faceti!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sempay sunteti cel mai bun antrenor si pe noi ne-ati dus departe (echipa de performanta) va multumim!


    ELEVA DVS.

    RăspundețiȘtergere
  4. dak am 17 ani mai pot sa ma inscriu la voi?

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua,domnul Aurelian!Sunt Vlad fostul elev al dumneavoastra de la clasa a doua si va multumesc pentru antrenamentele date si pentru ca ma-ti invatat arte martiale.
    Un an foarte frumos si realizari multe!

    RăspundețiȘtergere