Totalul afișărilor de pagină

marți, 7 iunie 2011

ZIUA COPILULUI SĂRBĂTORITĂ DE TOȚI COPIII DIN CONPET

CARNAVALUL COPILĂRIEI


Conpet-ul a organizat Ziua Copilului, ieri 6 iunie 2011. Poate o să vă întrebați de ce ieri ? Inițial acest eveniment fusese programat săptămâna trecută, dar din cauza vremii nevaforabile, s-a amănat până aseară. La baza sportivă Voința, la ora 17.00, directorul sportiv, prof. Adrian Samoilă a rostit cuvântul de deschidere și a anunțat programul manifestării.
Pentru acest eveniment a fost adusă o scenă, pe care a fost instalat un performant sistem de sunet care a asigurat muzica special selectată pentru copii. Multe dintre melodiile care au rulat de-al lungul a 4 ore mi-au trezit nostalgii, pentru că nu le mai auzisem din copilărie. La intrarea pe gazonul de la club, au fost postați 2 paji care întâmpinau copii și părinții care veneau la Sărbătoare.
Un clown, un împărat roman și un mușchetar aveau grijă să-i îndemne să danseze, să fie veseli, și să se înscrie la cît mai multe concursuri. Au fost întreceri, multe întreceri, s-a dansat foarte mult, copii au primit cadouri, mingi colorate, baloane, dulciuri și diplome de participare sau de recunoștere a locurilor obținute la întreceri.
Prima întrecere a fost o probă de ștafetă în care trebuia să mergi sau să alergi, după posibilități, printre jaloane cu o lingura de lemn în mînă iar în lingură era un ou (bine că organizatorii l-au fiert), pentru că o fetiță l-a scapat de atâtea ori pe jos că la linia de sosire a ajuns numai cu gălbenușul.
Interesantă a fost și parada de costume de carnaval, copii fiind îmbracați în zâne, polițiști, pisici, mici insecte cu cornițe, scamatori...și multe altele personaje din lumea poveștilor.
La toată acestă imagine adăugați părinții grijulii care au făcut multe, multe poze, au filmat iar mulți dintre ei au luat parte la atmosfera de bucurie a copiilor participând efectiv.
Au fost și momente mai hazlii când unui paj i s-a rupt halebarda, nu știu cum, iar celălalt a fost convins de copii să le cedeze casca de vrednic ostaș.
Mă bucur că la această sărbătoare am fost invitați să prezentăm o demonstrație de karate. Momentul a fost unul deosebit pentru că întodeauna tatami-ul este fascinant, așa cum sunt și costumele de karate. 10 minute de tehnici spectaculoase, pe sunet de tobe (copii de la Concordia fiind din nou la înălțime). Am stat între micii spectatori în timpul demonstrației și am auzit exclamații care mai de care. Am primit aplauze și ovații iar noi am strigat la final „Conpet, Conpet” profitând de moment pentru a mulțumi principalului nostru sponsor pentru susținerea primită de-a lungul atâtor ani. Foarte mulți copii au intrat pe tatami dar au înțeles că trebuie să se descalțe. Alții nu mai ieșeau, chiar dacă părinții erau foarte insistenți.
Sperăm că la toamnă, când vom constitui noua grupă de inițiere să avem în secția de karate cât mai mulți copii din Conpet.
După o nouă repriză de jocuri și dansuri am rugat organizatorul să permită includerea în program a 3 minute în care maeștrii tobelor să-și prezinte arta. Așa că George Zamfir, Emanuel Bebe și Marian Zamfir au uimit asistența cu sunete magice scoase din tobele lovite cu măiestrie. Au primit de la organizator câte o minge de baschet și diplome. Mulțumim din nou O.U.Concordia pentru sprijin și înțelegere.
Bineînțeles că au fost prezenți la Carnavalul Copiilor și părinții cu funcții de conducere din Conpet. D-l dir.gen. Dorin Tudora a vrut să fie prezent doar în calitate de tătic (are 2 băieți gemeni), nepolarizând nici un moment din manifestare, acesta fiindu-i și intenția după cum mi-a declarat.
Am fost abordat de mulți părinți care mi-au prezentat copiii fie cu intenția de a-i aduce la karate, fie doar pentru a-i cunoaște, mulți dintre ei practicând alte discipline sportive. I-am încurajat și i-am le-am împărtășit un secret : indiferent ce loc ocupă la concursuri, fie că au câștigat, fie că au ocupat un loc mai în spate, fie că arbitrajul nu prea a fost corect, ei trebuie să continuie. Contează cei care rămân, nu cei care pleacă ! De fapt un celebru dicton din sport sună așa : „ Ai câștigat, continuă, ai pierdut continuă!”

La Mulți Ani Tuturor Copiilor !



Aurelian Nicolae

2 comentarii:

  1. Ne-am distrat de minune, si copii si parintii. E minuat cand seintalnesc copii la joca. Speram ca astfel de intanr or sa mai fie si pe viitor.
    N.D.

    RăspundețiȘtergere
  2. Natiunea noastra are nevoie de dragoste si incredere , caci este ranita sufleteste , umilita , dezorientata de oameni politici incompenenti sau iresponsabili (de tradatori nu discutam inca).Avem nevoie si de carnaval , de masti , si de distractie dupa eforturi maxime !!
    Barbatii adevarati sunt capabili de cele mai delicate gesturi !Numai de dragostea simtita depinde ca ei sa le faca !!
    A fost frumos ! Sanatate , fericire si succes in viata !! Sa fii iubit precum meriti la adevarata ta valoare !!

    RăspundețiȘtergere