Totalul afișărilor de pagină

vineri, 10 septembrie 2010


Final de Vacanță cu Examen de Grad
Vineri, 10 septembrie 2010

Azi am incheiat vacanta cu un mare examen : de centura galbena , orange si verde.
13 sportivii s-au prezentat pentru sustinerea examenului care le-a dat dreptul sa aspire la obtinerea urmatorului grad tehnic.
Fiecare dintre ei s-a pregătit toată vacanța sau aproape toată vacanța cu gândul că dacă au o frecvență foarte bună la antrenemente și o atitudine bună vor fi invitati la examen. Examenele se sustin dupa programa recomandata de Federatia Româna de Karate Traditional și după efectuarea unui stagiu față de examenul precedent. Dar nu este suficient, pentru că la noi în sală sportivul se prezintă la examen și în baza invitației făcute de mine.
Invitația pe care o adresez sportivilor se bazează pe mai multe criterii . În afară de cele știute, în speță frecvența la sală și cunoașterea programei , eu caut să deslușesc și o schimbare de atitudine. Aici mă refer la modificarea dorinței de a învața, la o atitudine de acceptare conștientă a efortului ca atribut al propriei transformări, la schimbarea legăturii de înțelegere și comunicare , senpai-kohai ( antrenor-sportiv) , și bineînteles tot ce tine de principicipiile Dojo-Kun.
Au participat la examen : Denisa Pasăre– ochi de stele, Petre Drăghici – copilul apetisant , Eliza Dumitrescu – înteleapta broscută țestoasă, Alexandru Perițeanu- omul mirat, Ștefan Neagu– zâmbet frumos, Octavian Dumitrașcu – iute de nu –l nimeresti, toți au promovat la centura verde – 3 kyu.
Apoi , s-au făcut portocalii de bucurie obținând centura orange – 3 kyu următorii sportivi : Ștefan Negulescu- ambițiosul neștiut , Teodora Măselușă – hotărârea întruchipată, Teodor Marin – delicat ca un puișor dar curajos ca un leu, Eduard Sandu – copilul fluid , și Andrei Bucur – copilul devenit serios peste noapte... La centura galbenă – 5 kyu au promovat cu aplauze și felicitări : Alexandru Brânzaru – copilul cu suflet mare și putere de urs și Sergiu Boboșilă – rușinos ca o fată mare și rapid ca Speedy Gonzales.
A fost o sărbătoare pentru sufletul meu pentru că niște copii mi-au fost profesori prin calitățile și darurile lor. Au rezistat cu curaj la antrenamentele mele, la replicile mele uneori acide, au avut răbdare să vină această zi de mult promisă și tot amânată de un antrenor care avea mereu ceva de zis.
Iată că răbdarea a dat roade , iată că această bucurie vine la început de an școlar și sper să contribuie din plin la rezultatele lor la învățătură pentru că sunt deja mobilizați și dinamizați din toate punctele de vedere.
Am invitat părinții în sală la ceremonia de decernare a diplomelor prin care se confirmă și se recunoaște gradul obținut pentru ca bucuria să fie deplină, mulțumindu-le pentru încrederea pe care mi-o acordă în educarea copiilor dumnealor.
Mulțumiri speciale pentru Crina Tudor – fata care se războiește cu pisicile, pentru că a venit să-și susțină moral colegii și a fost asistenta mea la examen.
De luni trecem la programul de școală și suntem cu gândul la Campionatul National de Stil Fudokan-Shotokan rezevat copiilor.

Bucurați-vă alături de noi !


Cel mai bătrân și bărbos din sală,
Aurelian Nicolae

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu